Geoblog.pl    yolkameru    Podróże    TAJLANDIA niespiesznie. LAOS poza czasem. 2017    Wyobrażam sobie jak wyglądała Tajlandia sprzed wieku...
2017

Wyobrażam sobie jak wyglądała Tajlandia sprzed wieku...

Tajlandia, Loei

Chociaż do najbliższego większego miasteczka, Loei, jest zaledwie 10 km, czuję się tutaj naprawdę z dala od świata, ludzkich spraw, nieustannej gonitwy, chaosu, potrzeb. Tutaj czas stanął w miejscu. Co za szczęście, że są jeszcze takie enklawy spokoju w Tajlandii. Wyobrażam sobie jak wyglądała Tajlandia sprzed wieku. I jednocześnie żałuję, że człowiek tak zmienia (czyt. niszczy) naszą planetę.

Rano wzięliśmy udział w ceremonii pudży, ofiarowania jedzenia, śpiewów dziękczynnych w języku pali (które kończyło dobrze nam znane Bhavatu Sabba Mangalam) oraz śniadania. Przyjechał stary mnich i paru Tajów. Chyba nie często zaglądają tutaj biali obcokrajowcy.

Przyjechaliśmy wczoraj po południu. Wieczorem było spotkanie z nami i mnichem dowodzącym, na całe szczęście jest jeden mnich z Singapuru, który mówi trochę po angielsku i trochę po tajsku, więc służył nam jako tłumacz. Wyobrażam sobie, że było to dla niego wyzwanie, ponieważ ani w jednym, ani drugim nie posługuje się biegle. Ostatecznie pozwolono nam tutaj zostać przez kilka dni. Maciej otrzymał zgodę bez większego problemu, to nade mną zastanawiali się, bo jestem kobietą... Warunek - śpimy oddzielnie. Początkowo Maciej miał spać na terenie jednego z budynków, na górze, a ja na dole, na betonie, pod zadaszeniem... Na szczęście pozwolili mi także zostać na górze, w tym samym miejscu. Budynek cały z drewna, ciemnobrązowy, na wysokich palach. Pod spodem to takie miejsce na ławki, samochód, i różne różności. Na górze taras, dwie cele i miejsce do medytacji z posągami Buddy. Całość to ponad 200 m2, z tego 2/3 to taras, na którym właśnie stoi nasz namiocik. Maciej śpi w celi, a ja w namiocie.